Order Form

Name:
Hp No
Address :
Email Address:
Interested to buy : Trial Pack BB Plus Collagen (RM50.00)
BB Plus Collagen (RM180.00)
Maternity Support Belt (RM160.00)
Bio Ever Nano Cream (RM220.00)
Bio Velocity Sleep Mate (RM1288)
V3SR (RM2566 - 6 MINGGU)
V3SR TRIAL (RM469.50)
MINERAL COFFEE (RM26.50)
MAHARANI (RM65.00)
MMR (RM699)
Item Descriptions :
Payment :

This contact form was created by Freedback.

Thursday, May 2, 2013

MINERAL COFFEE



Aroma istimewa Hai-O Mineral Coffee berasal daripada bijian kopi Robusta dan garam buluh organik semulajadi dari Korea. Selain aroma kopinya yang wangi, ia juga kaya dengan bahan mineral seperti magnesium yang dapat meng galakkan penyerapan kalsium dan penggunaannya. Hai-O Mineral Coffee bukan sahaja memenuhi cita rasa para peminat kopi, malah kandungan garam buluh di dalamnya telah meningkatkan nilai nutrisi kopi.

i) Garam buluh sangat bagus utk kesihatan, customer2 Cina yang selalu duk perabihkan stok bagitau- mereka makan/minum garam buluh utk bagi panjang umur (kesihatan meningkat). Kebanyakan dr kita mmg tak boleh nak minum terus garam buluh ni sb rasa dan baunya tak sedap... tapii.. bila garam buluh terdapat dalam kopi mineral.. rasanya wahh!! sedap betulll!! ini yang sgt special!!

ii) Garam buluh bersifat sangat beralkali..(remember : air zam zam di Mekah sangat tinggi alkali +-14 pH nya, Allah mengetahui apa yg terbaik utk hamba2nya) so ia akan neutralise asid berlebihan dalam badan kita (perut lapar/pedih sb asid) . That's why mereka yang minum di waktu pagi akan rasa kenyanggggg je sehingga tengahari..so kadang tu boleh skip lunch atau makan dlm kuantiti sedikit.. then petang minum lagi sekali so dinner takyah ambil banyak...Pastu senang nak membuang, so perut lega!! Kepada yg minum kopi leh jadi kembung perut..dgn kopi mineral - tidak lagi... Hmmm... meh secawen!!

iii) Sel2 badan kita buat 'kerja' secara optimum dlm keadaan yang beralkali, so sel2 yang dah tak berapa optimum buat kerja akan aktif balik...itu la pasal ada testimoni minum kopi mineral seminggu (2kali sehari)..yang kencing manis reduce sugar level dari 11 kepada 7 takhal org diabetis takut woo nak minum 3 in 1!! pastu kalau biasa2 ada bisa2 tumit dan lutut...pas minum hilang la pulak bisanya (itulah kerja asid)...

iv) Kalau badan anda banyak toksid, dan anda bukanlah pencinta air mineral (minum 3L-5L sehari)..maka kalau sapu Bio Ever mungkin menyebabkan naik ruam di kulit, so utk bagi cepat sikit flush toksid tu, kami galakkan minum garam buluh...dah kalau tak boleh telan yang biasa, meh la minum ngan kopi ni (biasanya sy akan tambah sikit lagi garam mineral dlm kopi ni)

v) Bagi peminum2 kopi tegar, Kopi mineral mmg mabelesss.. Cukup rasa!! Kalau anda rasa2 nak demam..tengah berdedar2 panas tu, minum 1 cawan kopi mineral panas... dlm setengah jam berpeluh2 then insyaAllah beransur2 lega..


TAHU TAK MINERAL COFFEE MEMPUNYAI EXTRA MAGNESIUM..
APA AKAN TERJADI KALAU BADAN KITA KURANG MAGNESIUM??


1. Mudah resah dan panik – magnesium (Mg) selalunya memastikan tekanan hormon adrenal di dalam kawalan.

2. Asma – kekurangan Mg meningkatkan pengeluaran histamine dan kejang bronkial.

3. Darah beku – Mg memainkan peranan penting dalam mencegah pembekuan darah dan memastikan darah cair - seperti aspirin tetapi tanpa kesan sampingan.

4. Penyakit ’bowel’ (pembuangan) – kekurangan Mg memperlahankan pembuangan najis yang menyebabkan sembelit, tubuh bertoksin dan kurang penyerapan nutrisi, mengakibatkan radang usus besar.

5. Cystitis – kekurangan Mg mengakibatkan kejang / radang pundi kencing bertambah buruk.

6. Depresi - hormon Serotonin bergantung kepada Mg dalam menentukan mood. Kekurangan Mg di otak menyebabkan ia lebih terdedah kepada alergen, mengakibatkan simptom yang sama seperti sakit mental

7. Detoksifikasi – Mg penting untuk menyah bahan toksik dan logam seperti aluminium dan plumbum.

8. Diabetes – Mg meningkatkan rembesan insulin, memudahkan metabolisma gula. Tanpa Mg insulin tidak dapat memindahkan glukos ke dalam sel. Glukos dan insulin terkumpul di dalam darah yang menyebabkan berbagai jenis kerosakan tisu.

9. Keletihan – pesakit yang kekurangan Mg selalunya mengalami keletihan disebabkan oleh puluhan sistem enzim yang tidak berfungsi. Simptom awal kekurangan Mg adalah sering keletihan

10. Masalah jantung – mereka yang mempunyai masalah jantung biasanya kekurangan Mg. Mg digunakan di hospital untuk masalah akut miokardium dan kardiaks arrhythmia. Seperti otot lain, otot jantung juga memerlukan Mg. Mg digunakan untuk merawat angina (pedih ulu hati) atau sakit dada.

11. Darah tinggi – tanpa Mg yang mencukupi, saluran darah menjadi kejang dan kolesterol meningkat, ini mengakibatkan masalah tekanan darah.

12. Hipoglycemia – Mg memastikan insulin berada di dalam kawalan, tanpa Mg mengakibatkan gula darah rendah

13. Imsonia – pengeluaran melatonin terganggu jika kekurangan Mg.

14. Masalah buah pinggang – Kekurangan Mg menyebabkan pengerasan arteri buah pinggang (atherosklerotik). Kekurangan Mg menjadikan paras lipid tidak normal dan memburukkan kawalan gula darah bagi pesakit yang melakukan pemindahan buah pinggang.

15. Penyakit hati mengakibatkan kegagalan hati – disebabkan oleh kekurangan Mg.

16. Migrain – keseimbangan hormon Serotonin bergantung kepada Mg. Kekurangan serotonin boleh menyebabkan migrain, sakit kepala dan kemurungan.

17. Kondisi Musculoskeletal – Fibrositis, fibromyalgia, kejang otot, mata mengerenyit, kejang / sakit leher dan belakang yang kronik disebabkan oleh kekurangan Mg dan boleh disembuhkan dengan pengambilan Mg.

18. Masalah saraf – Mg melegakan gangguan saraf peripheral di seluruh tubuh seperti migrain, kontraksi otot, kejang gastrointestinal, betis, kaki dan jari kaki. Ia juga digunakan dalam merawat simptom saraf pusat vertigo.

19. Obstetrics dan Gynecology - Mg mencegah sindrom premenstrual; mencegah dysmenorrhea (kejang semasa haid); penting dalam merawat masalah ketidaksuburan; mengurangkan kontraksi pramatang, preeclampsia dan eclampsia semasa mengandung. Intravena Mg (Intravenous) diberikan dalam rawatan obstetrical untuk wanita mengandung yang mempunyai masalah tekanan darah tinggi dan mengurangkan risiko palsi serebrum dan Sudden Infant Death Syndrome (SIDS). Mg diperlukan sebagai makanan tambahan untuk wanita mengandung.

20. Osteoporosis – tanpa jumlah Mg yang seimbang, kalsium dan Vitamin D tidak dapat diserap, mengakibatkan pereputan tulang.

21. Sindrom Raynaud – Mg membantu menenangkan saluran darah spastik untuk melegakan kesakitan dan kebas pada jari.

22. Pereputan gigi – kekurangan Mg mengakibatkan jumlah fosforus dan kalsium tidak seimbang dalam air liur, mengakibatkan kerosakan gigi.

Bahan dipetik daripada Dean, Carolyn. The Miracle of Magnesium (2003 Ballantine Books: New York, NY), 2003. Pp.5-7.


Testimoni 1 :

Katakan TIDAK!!!!! pada ubat tahan sakit!!!! Alhamdulillah dengan minum Kopi Mineral sudah cukup untuk melegakan sakit kepala anda...Ini memang terbukti kebenarannya...sebab saya mengalami sendiri..SAkit Kepala ..Magrain lah senang saya nak sebut...saya kalau boleh memang mengelakkan dari memakan sebarang ubat-ubatan kimia...nak elak hati..buah pinggang dari rosak ....Dua hari lepas memang saya mengalami sakit kepala mungkin disebabkan cuaca yang berbahang ditambah lagi..ambil anak dari sekolah ..memang panasss !!!

Untuk meredakannya saya mandi dengan membasahkan kepala saya, masih lagi tak lega..dan baru saya teringat dengan kopi yang hebat ni!!! Saya pun panaskan air ..dan Bila selesai saya minum..tak lama kemudian saya pun tersendawa beberapa kali dan alhamdulillah LEGA BETUL !!! Dan saya pun meneruskan aktiviti harian saya ..Terima kasih Allah..oh yer..jangan lupa sebelum minum tu..pesan laaa..kat kopi tu...aaa nak tahu bagaimana nak berpesan dengan kopi...apakata hubungi saya pm..pun bolehhh...CEPAT!!!!!!


Testimoni 2 :

Saya nak share tentang HB saya bln lepas ngan bln ni...
Memang amik darah betul2 lepas sebulan...

Berbeza kan???
Bln feb 10.2...siap kaler merah!
Alhamdulillah hari ni 11.2 :)))

Apa yg saya amalkan betul2 dalam tempoh sebulan ni eh...
Meh nak share...

Saya memang liat sket nak amik vitamin klinik...
Sbb rasa & bau yg xsedap tu...
Amik seminggu 2,3 kali je kot...
Tp yg saya x miss Mineral Coffee!
Kadang2 kalau rajin saya tambahkan lagi Garam Buluh Premier Drink dalam MC saya...
Biar masin lebih tp khasiat tinggi! ;)))

Alhamdulillah...
Result HB hari ni mmg best!
Tq Allah! ♥ ^_^

Nape HB low bahaya???
Nurse tu cakap nnt masa bersalin leh tumpah darah....
Baby kecik...leh jadi bawah 2.5kg sbb kurang oksigen...
So mmg penting kena jg HB esp preggy mom...
Lain2 info boleh jugak google eh....hihi...

So bg yg nak ikhtiar cam saya boleh cuba....
In shaa Allah dimudahkan...
Doa & usaha dgn istiqamah ye ^_^





No comments:

Post a Comment